MOBIS funkcionalumas

MOBIS programinė įranga yra skirta nedidelei mokyklos ar organizacijos bibliotekai. Ši programinė įranga padeda pakeisti tradicinius bibliotekos darbo metodus, žengti svarbų žingsnį į informacinių technologijų amžių ir leidžia visiškai automatizuoti bibliotekos darbą: kataloguoti, komplektuoti fondus, aptarnauti skaitytojus, pateikti katalogą intranete ir internete, apskaityti ir valdyti visus bibliotekinio darbo procesus. Sistemos pagrindas – atvirojo kodo (angl. Open Source) platforma, nereikalaujanti licencijuojamų trečiųjų šalių produktų.

MOBIS leidžia:

Kataloguoti – kurti ir kaupti bibliografinius įrašus, aprašančius visus bibliotekoje saugomus dokumentus:

  • įrašai sukuriami arba kopijuojami iš kitų bibliotekų katalogų;
  • viename įraše naudojami įvairių kalbų simboliai;
  • prie įrašo gali būti saugomi pilnateksčiai dokumentai;
  • įrašai susiejami hierarchiniais ir lygiagrečiais ryšiais su kitais kataloge esančiais įrašais;
  • įrašai susiejami su autoritetinių duomenų bazių įrašais;
  • spausdinami dokumentų sąrašai.

Komplektuoti – atlikti visas komplektavimo funkcijas:

  • fiksuojami pagrindiniai komplektavimo duomenys (tiekėjai, saugojimo vietos, egzemplioriaus būsena ir kiti koduoti duomenys);
  • egzemplioriaus identifikavimui gali būti naudojami brūkšniniai kodai;
  • registruojami periodinio dokumento numeriai;
  • spausdinami komplektavimo dokumentai (užsakymo, gavimo, nurašymo aktai, inventorinė knyga, bendrosios apskaitos knyga, papildoma apskaita).

Ieškoti – surasti kataloge aprašytus dokumentus pagal įvairius įrašo, komplektavimo duomenis bei pasinaudojant vienarūšių tekstų sąrašais (temos, autoriai, reikšminiai žodžiai), nurodant:

  • autorių, antraštę, temą, leidėją ar pan.;
  • įrašo sukūrimo arba keitimo datas;
  • egzempliorių gavimo, nurašymo aktus ar datas;
  • dokumentų tiekėjus ir kt.

Surasti ir spausdinti naujų dokumentų sąrašus, teminius ar kt. sąrašus, užsakytų, bet dar negautų dokumentų sąrašus.

Aptarnauti skaitytojus – fiksuoti duomenis apie dokumentų išdavimą/grąžinimą:

  • registruojami skaitytojai;
  • priimami skaitytojų užsakymai;
  • fiksuojamas dokumentų išdavimas, pratęsimas, grąžinimas;
  • formuojami skaitytojų formuliarai;
  • surandami skaitytojai pagal registravimo duomenis;
  • spausdinami skaitytojų-skolininkų sąrašai;
  • skaičiuojama dokumentų išduoties statistika.

Administruoti sistemą – valdyti sistemos naudotojų įgaliojimus, pildyti koduotų duomenų sąrašus, keisti spausdinamų dokumentų formas.

Pasinaudoti elektroninio katalogo teikiamomis paslaugomis:

  • ieškoti reikiamų dokumentų;
  • surasti ir užsisakyti dokumentą neapsilankius bibliotekoje, pasinaudojus internetu teikiama galimybe;
  • matyti savo užsakymų informaciją internete (kas užsakyta, kas skaitoma, kada grąžinti ir pan.).

Plačiau apie elektroninį katalogą galite paskaityti čia.